اخذ اقامت اسپانیا

اخذ اقامت دائم اسپانیا ازطریق سرمایه گذاری به سه شیوه امکان پذیر است:

1) خرید ملک

2) اجاره ملک

3) ثبت شرکت

اقامت طلایی

اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک با ارزش بیش از پانصد هزار یورو

اجازه کار

شامل کل اعضا خانواده

سفر به کشورهای عضو شنگن

عدم شرط حضور 6 ماهه

اقامت طلایی یک فرصت طلایی برای دریافت اقامت اسپانیا در کوتاه ترین زمان ممکن برایی متقاضی ایجاد می کند.
در این روش متقاضی باید بدون بهره گیری از وام بانکی در بخش ملک سرمایه گذاری نماید، این خرید می تواند در قالب خرید یک یا چند ملک باشد که می بایست مجموع خرید بالاتر از پانصد هزار یورو گردد. از مزایای این روش سرعت بالای اخذ اقامت، اجازه کار و عدم شرط حضور شش ماهه در اسپانیاست. اقامت اخذ شده، اقامت کشور اسپانیا و اتحادیه اروپا بوده که با کارت اقامتی دریافتی، امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شنگن را خواهید داشت.

مشابه این قانون در کشورهای دیگر نظیر انگلستان، قبرس، یونان و دیگر کشورهای اروپایی نیز به تصویب رسیده است اما با یک مقایسه ساده، برتری اقامت طلایی اسپانیا نسبت به سایر کشور ها مشهود است. به طور مثال برای ویزای یکساله انگلستان سرمایه گذاری به ارزش دو میلیون پوند و برای اقامت دائم سرمایه گذاری به ارزش ده میلیون پوند الزامی است. همچنین برای دریافت ویزای F قبرس باید پنج میلیون یورو در بازار تجاری سرمایه گذاری شده و یا برای دریافت پاسپورت این کشور ملکی به ارزش دو میلیون یورو خریداری شود.
مشهود است که شرایط اخذ اقامت اسپانیا نسبت به سایر کشورها آسان تر و از امتیازات بیشتری همچون رشد بازار مسکن بر خوردار است.
ویزای اقامت در ابتدا یک ساله و پس از آن دو دوره دوساله و یک دوره پنج ساله صادر می گردد و در نهایت منتهی به صدور پاسپورت اسپانیایی می شود.

اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک با ارزش کمتر از پانصد هزار یورو

چنانچه خرید ملک در اسپانیا با ارزش بیش از پانصد هزار یورو برای دریافت اقامت طلایی برای متقاضی مقدور نباشد، گزینه بعدی خرید ملک با ارزش کمتر از پانصد هزار یورو است که از امتیازات اقامت طلایی برخوردار نیست. در این شیوه اخذ اقامت، باید شرایطی از جمله متراژ ملک و تعداد اتاق خواب ها هنگام خرید مد نظر قرار گیرد. متقاضی می بایست متناسب با تعداد اعضا خانواده خود ملک با فضای کافی خریداری نماید، به طور مثال یک خانواده ۴ نفری به یک آپارتمان دو خوابه با متراژ حداقل ۸۰ متر نیاز دارند. متقاضی می تواند از وام بانکی جهت خرید ملک نیز استفاده نماید. جهت اخذ اقامت به منظور اثبات امکان تامین هزینه زندگی بدون کمک دولت، می بایست مدارک مالی کافی به سفارت اسپانیا در تهران ارائه گردد.

متقاضی با دریافت این نوع اقامت اجازه کار و انجام فعالیت اقتصادی را در اسپانیا ندارد اما می تواند پس از دریافت اقامت با احراز شرایط، نسبت به تغییر اقامت با اجازه کار اقدام نماید. همچنین حضور 6 ماه از سال در اسپانیا الزامی است. ویزای اقامت در ابتدا یک ساله و پس از آن دو دوره دوساله و یک دوره پنج ساله صادر می گردد و در نهایت منتهی به صدور پاسپورت و مدارک شناسایی اسپانیایی می شود.

مراحل خرید ملک در اسپانیا

  1. ارسال دعوتنامه از طرف شرکت سئونسا برای متقاضی و اخذ ویزای شنگن
  2. مراجعه متقاضی به سفارت اسپانیا و اخذ وقت مصاحبه
  3. سفر متقاضی به اسپانیا و بازدید از پروژه ها و املاک موجود
  4. رزرو ملک انتخاب شده با مبلغی حدود ۶ تا ۱۰ هزار یورو به مدت ۴۶ تا ۶۰ روز
  5. اخذ شماره شناسایی (NIE)
  6. افتتاح حساب بانکی و تقاضای وام در صورت نیاز

سپس شخص به ایران برگشته و مجددا تقاضای ویزا می نماید، و در این فاصله زمانی تا روز محضر و تحویل ملک، وکیل و بانک مراحل اداری کار از قبیل استعلام های لازم از اداره ثبت و شهرداری و ارزشیابی ملک را انجام داده و روز محضر را مشخص می نماید، شخص مبلغ ملک یا مابه التفاوت وام را به حساب خود واریز و به اسپانیا سفر می کند، در دفترخانه اسناد رسمی ملک به نام خریدار شده سند خورده و خریدار کلید را تحویل می گیرد.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

تمکن مالی مناسب در ایران یکی دیگر از راهکارهای دریافت اقامت اسپانیا است. چنانچه متقاضی تمایلی به سرمایه گذاری در بخش ملک در اسپانیا نداشته باشد ولی از تمکن مالی مناسبی در ایران برخوردار باشد، می تواند از شیوه اجاره ملک نسبت به دریافت اقامت اسپانیا اقدام کند. اثبات تمکن مالی مناسب در ایران با ارائه مدارک و مستندات به دولت اسپانیا امکان پذیر است. این مدارک می تواند شامل سپرده های بانکی و سود حاصل از آنها، اجاره بهای دریافتی از املاک و مستغلات در ایران، مستندات سود اوراق بهادار و غیره باشد.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در اسپانیا، یکی دیگر از راهکارهای دریافت اقامت اسپانیا است. متقاضی با ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود و همچنین تدوین طرح تجاری توسط وکیل خود، شرحی از اهداف و فعالیتهای اقتصادی پیش روی خود را ارائه داده که در صورت تصویب، متقاضی قادر به انجام فعالیت اقتصادی و کسب درآمد در کشور اسپانیا خواهد بود. اخذ این نوع اقامت بین 6 الی 8 ماه زمان می برد. در این شیوه نیز متقاضی باید 6 ماه از سال را در اسپانیا حضور داشته باشد و صدور اقامت در ابتدا یک ساله بوده که در صورت احراز شرایط و تمدید ۲ ساله و پس از آن ۵ و ۱۰ ساله خواهد بود. بعد از گذشت ده سال متقاضی می تواند پاسپورت اسپانیا را دریافت کند. کلیه اقدامات اولیه از طریق سفارت اسپانیا در تهران انجام می گیرد، بدین صورت که متقاضی، پرونده تنظیم شده توسط وکیل شامل نامه وکیل، فرم های مربوطه، سند ملک، مدارک مالی، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت و غیرع را با اخذ وقت قبلی به سفارت تحویل می نماید؛ سفارت پس از بررسی و ارسال پرونده به اسپانیا و اخذ تاییدیه با درخواست اقامت شما موافقت و یک ویزای سه ماهه با عنوان ویزای اقامت به شما ارائه می دهد. شما با این ویزا به اسپانیا سفر، در اداره پلیس انگشت نگاری و کارت اقامت خود را دریافت می نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.